ForumOyuna Gitİkariam ProgramlarıArkadaş ListenizSohbetYeni Gönderiler
Kullanıcı ismi


İkariam Forum'a Hoşgeldiniz.
Forumumuz içeriğinden en iyi şekilde faydalanmak istiyorsanız sitemize Kayıt olmalısınız. Lütfen üye olurken; forum kurallarını tamamen okuyunuz. Foruma üye olan herkes kuralları kabul etmiş sayılır.

Sohbet Kutusu

Paylaş | 
 

 Civilization IV

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
CEDRİC
Team Manager
Team Manager


Erkek Burç Koç Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 514
Rep Rep : 38
Puan Puan : 1044
Yaş Yaş : 25
Nerden: Nerden: : Tekirdağ
Meslek Meslek : Ögrencisi
İsim İsim : **Celal**

MesajKonu: Civilization IV   Ptsi Ağus. 10, 2009 10:58 am


Efsane yine bizlerle, hem de yepyeni oyun motoru, teknolojileri, din
unsuru, yeni dünya harikaları ve daha pek çok yenilikleriyle.
Civilization serisi hiç bu kadar gerçekçi ve ayrıntılı olmamıştı. Oyun
bağımlılık yaratabilir ve sosyal hayatınızı etkileyebilir bizden
söylemesi. Tabii sosyal hayatı boş verip bu mükemmel dünyaya adım atmak
da ayrı bir seçenek. Karar sizin...

Civilization ile tanışmamız
1991 yılıdır. Disket döneminin belki de en farklı, en güzel
stratejisiydi Civilization. Sid Meier o zamana kadar yine çok ses
getiren Pirates! ve Railroad Tycoon gibi oyunların mimarı olmuştu. Bu
oyunlarda birbirinden eğlenceli, farklı ve sürükleyiciydi. Ne var ki
Civizilation oyuncular arasında ayrı bir yere sahiptir. O zamana kadar
bu kadar iyi turn based (sıra tabanlı) strateji oyunu çıkmaması mı yada
Civ'in çok yeni bir konsept üzerene kurulu olmasımı bilinmez, oyun hem
çok popüler oldu hem de oyun tarihinde yepyeni bir çığır açtı. O
zamanlarda real time (gerçek zamanlı) strateji örnekleri ya çok vasat
oyunlardı ya da yeterince oyuncuya hitap etmiyorlardı. 92'de Dune,
93'de Stronghold, 95'te Command & Conquer real time stratejiyi
altın çağına doğru sokarken Civ yavaş yavaş unutuluyor ve eskiyordu.

Sid
Meier ve proje baş sorumlusu Brian Reynolds Civ'i yenilemek için geç
kalmadılar. 1996'da Civ 2, Hasbro ve MicroProse etiketi altında
piyasaya çıktı. Civilization 2'de göze çarpan yeniliklerden biri kamera
açısıydı. Kuşbakışı görüntü izometrik bir açıya geçmişti. Grafiklerin
geliştirilmesi, yeni ünite ve dünya harikaları, yeni teknolojiler oyuna
hatırı sayılır bir gerçekçilik sağlamıştı. Danışmanlarımızın video
görüntüleriyle bize bilgiler sunması (tabii cd hala cd rom'un
içindeyse) çok güzel bir detaydı. Birçoğumuz bilmeyiz Civizilation
2'nin birçok yeniliğini ve tasarımına Brian Reynolds önderlik etmiştir.
Civ 2, Civ 1'in başarısını katlayarak devam ettirdi. Civizilation 2'nin
çoklu oyunu (multiplayer) destekleyen ek paketi Civizilation 2
Multiplayer Gold Edition'da bir sene sonra piyasadaydı. Oyuncular bu
güzel oyunu multiplayer olarak oynayabildiler. Civizilation'nın elde
ettiği başarılar diğer firmalarıda harekete geçirdi.

Activision
Civizilation: Call to power'ı Mart 99'da, Hasbro ve MicroProse ise
Temmuz 99'da Civizilation 2: Test of Time'ı piyasaya sunmuşlardı. Bu
iki oyunun temel özelliği ne Sid Meier'in ne de Brian Reynolds'ın
projelerde görev almamasıydı. Peki bu oyunlar ne gibi bir başarı
sağladı dersiniz... Tabii ki kocaman bir hiç. Böylelikle anlaşıldı ki
Sid Meier olmadan efsane ancak vasat hatta kötü bir oyun olarak
kalıyor. 1999 yılı sadece kötü Civ taklitlerinin yılı değildi. Bu yıl
Sid Meier önderliği ve Brian Reynolds proje baş sorumluluğunda Alpha
Centauri'yi çıkardılar. Oyun Electronic Arts ve Firaxis çatısı altında
oyuncuyla buluşmuştu. Alpha Centauri'yi'nin konusu Civ'den de
bildiğimiz Alpha Centauri gezegenine yapılan yolculuk ve bu yolculuk
sırasında gemide çıkan iç çatışmalar sonucu, gezegene 7 farklı düşünce
ve felsefede topluluğun ayrı ayrı koloni kurma çabalarıydı. Bu oyunda
çok büyük başarı sağladı birçok yeniliğiyle turn based (sıra tabanlı)
stratejiye yeni bir soluk getirdi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://ikariam.fanforum.biz/
CEDRİC
Team Manager
Team Manager


Erkek Burç Koç Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 514
Rep Rep : 38
Puan Puan : 1044
Yaş Yaş : 25
Nerden: Nerden: : Tekirdağ
Meslek Meslek : Ögrencisi
İsim İsim : **Celal**

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Ptsi Ağus. 10, 2009 10:58 am

Alpha Centauri'nin başarısı ve diğer firmaların Civ felaketlerinden
sonra Civizilation serisinin devamı artık bir zorunluluk haline
gelmişti. Oyuncular Alpha Centaurideki yenilikleri artarak Civ 3'de
görmek istiyorlardı. Civ fanları pek fazla beklemediler. Civizilation 3
2001 yılında piyasaya çıktı ve geleneği sürdürdü. Oyun her zamankinden
daha gelişmiş diplomasi seçenekleri, yepyeni üniteler, ayrıntılı
danışma seçenekleriyle Civ hayranlarının gönlünü bir kere daha
fethetti. Artık stratejik kaynaklar çok önem kazanmış, devletlerin
sınırları önem arz ediyordu. Civ 3'ün tek eksiği yeterli ve doyurucu
senaryolarının olmayışı, multiplayer desteğinin yine göz ardı edilmesi
ve birçok beklenen ırkın olmamasıydı. Sid Meier oyuncuların bu
isteklerini karşılayacak ek paketi, Civizilation 3: Conquests'i iki
sene sonra bizlere sundu. Bu ek paket gerçekten de çok yeterli olmuştu.
Multiplayer modu daha da geliştirilip, yepyeni ırklar ve üniteler
beğenimize sunulmuştu. Conquests apayrı bir Civ zevki yaşattırdı
bizlere. Sid Meier Sid Meier's Pirates!'i, Meier'in efsane Pirates!
oyununun en son ve çok başarılı versiyonu, çıkardıktan sonra artık
bizim de tek isteğimiz bir an evvel Civizilation 4'ün bizlerle
buluşmasıydı...


Civizilation ve Sid Meier tarihini şöyle bir gözden geçirdikten sonra
artık efsanenin devamı Civilization 4'de bir bakalım. Oyun ilk başta
çok şık bir demoyla bizleri karşılıyor. Tabii bu demodaki görüntüler
oyun içi görüntülerinden oluşmamış ancak yeni oyun motoru GamePyro'nun
nimetlerini bizlere gösteriyor. Demoyu izledikten sonra karşımıza oyun
ana menüsü çıkıyor. Menüdeki şarkı gerçekten çok güzel seçilmiş ve
tekrar tekrar dinlenesi bir kalitede. Bu menüden tekli oyuncu (single
player), çoklu oyuncu (multiplayer) seçeneklerini seçebiliyoruz. Oyunda
ayrıca Civ dünyasına yabancı olanlarımız için bir Tutorial bölümü
konulmuş. Civilopedia bölümü Civ 4 içindeki Civilization 4 serinin en
başından multiplayer desteği sağlayan ilk oyunu. Hatırlayacağımız üzere
Civizilation 2 ve Civizilation 3'te genişleme paketleriyle multiplayer
seçeneği gelmişti. Direct IP, LAN, Internet (gamespy kullanıcı adı ve
şifresi gerekiyor), aynı bilgisayar üzerinde çoklu oyun için Hot Seat
ve E-mail ile oynamamıza yarayan Play by E-mail çoklu oyun seçenekleri
arasında. Tekli oyunda ise; Play Now (şimdi oyna) seçeneği bize
ırkımızı, oynayacağımız Dünya'yı ve oyun zorluğunu seçerek normal
Civizilation kurallarıyla antik çağdan oyuna başlamamızı sağlıyor.
Custom Game ise oyunda daha ileri ayarları yapabildiğimiz, kazanma
kuralları, rakip uygarlıkların sayısı, barbar aktivitesini
ayarlıyabildiğimiz bir bölüm. Play a senario bölümü oyunla birlikte
gelen belli senaryoları oynayabildiğimiz bir bölüm. Bu bölüm yine
yeterli değil ancak yeni mod sistemi ve senaryoların paylaşıldığı
birçok Civ sitesi (örneğin; civfanatics.com) işimizi bir hayli
görecektir. Şimdi hepberaber yeni bir oyuna başlıyalım ve Civ 4 nelerle
karşımıza çıkacak bir bakalım...

Sene Milattan Önce 4000.
Yepyeni bir uygarlığın temellerini atacağımız ve Civ Dünyasına yeniden
başlıyacağımız oyunun ilk evresi. Elimizde bir Settler (yerleşimci) ve
bir Warrior (ilkel savaşçı) ünitesi var. Oyunda menülerin çok sade ve
kullanışlı olduğu gözümüze çarpıyor. Advisor butonları hemen sağ üst
köşede onların üstünde options butonu ve Civilopedia butonu mevcut.
Ünitelere sağ tıklayıp birkaç turn'nün hamlesini yapabiliyoruz. Civ
4'de dikkatimizi çeken ilk unsur GamePyro oyun motorunun oyuna çok
güzel bir şekilde entegre edilmiş olması ve oyuna çok güzel bir hava
katmış olması. Kamera açısını yakınlaştırarak ünite ve şehirlerimizdeki
bütün değişiklikleri en ufak ayrıntılarına kadar görerek oynamak çok
şık olmuş. Kamera açısını belli bir şekilde dışarı alarak Dünya'nın
genel bir görüntüsünü hatta arka planda yıldızları bile görmemiz
mümkün. GamePyro bu oyun için biçilmiş kaftan desek yanlış olmaz.
Seçebileceğimiz uygarlıklar 18 tane ve hepsinin liderinin kendine has
iki özelliği var. Bunlardan başlıcaları; felsefeci, organize, agresif,
yaratıcı, endüstriyel. Civ 3'te de uygarlıkların özellikleri vardı
ancak bazı özellikler örneğin; bilimsel ve endüstriyel uygarlıklar çok
fazla üstünlük sağlıyolar ve oyundaki dengeleri bozuyorlardı. Civ 4 ise
bu özellikler arasında belli bir denge kurarak her ırkın aşağı yukarı
eşit handikapla oyuna başlamasını sağlıyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://ikariam.fanforum.biz/
CEDRİC
Team Manager
Team Manager


Erkek Burç Koç Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 514
Rep Rep : 38
Puan Puan : 1044
Yaş Yaş : 25
Nerden: Nerden: : Tekirdağ
Meslek Meslek : Ögrencisi
İsim İsim : **Celal**

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Ptsi Ağus. 10, 2009 10:58 am

Yavaş yavaş oyunda ilerlemeye, yeni yeni şehirler kurmaya devam ederken
oyundaki belli başlı ve çarpıcı yeniliklerde gözümüze takılıyor.
Yönetim şeklimizin ne olduğuna bakmak için oyunun Advisor (Danışmanlar)
butonlarına tıkladığımızda bir butonun Civics (Yuttaşlık Bilgisi,
Yuttaşlıkla ilgili olan) butonu olduğunu fark ediyoruz. Peki nedir bu
Civics ne işe yarar? İşte oyunun en muhteşem yeniliklerinden biri
burada karşımıza çıkıyor. Buradan yönetim biçimi, işçi sınıfının
yapısı, legal yapılanma, dinsel yapı ve ekonominin yapılanmasını ayrı
ayrı seçebiliyoruz ve kendi içinde de 5 farklı seçenek ile çok kapsamlı
bir yönetim varyasyonu oluşturabiliyoruz. Örneğin seçimle yönetilen,
konuşma özgürlüğü olan, açık Pazar ekonomisini benimsemiş fakat
organize bir şekilde misyoner faliyetlerle dinini yayan ve işçi
sınıfında köleliği benimsemiş bir uygarlık yaratabiliyoruz. Civics'deki
yönetim tarzları, felsefeleri zamanla yeni teknolojiler buldukça
kullanımımıza sunuluyor ve istersek inkılaplarla yönetim tarzımızı
değiştiriyoruz. Civics gerçekten oyuna mükemmel bir hava katmış.
Butonlardan bir diğeri de Religion (Din) butonu. Bu butonla da oyuna
yeni entegre edilen din unsurunu değiştirebiliyoruz.


Peki din oyunda tam olarak ne işe yarıyor? Din unsuru en başta politik
yakınlaşmalar yada zıtlıklar olarak karşımıza çıkıyor. Budist bir
uygarlık, Müslüman bir uygarlık hakkında iyi düşünmezken, iki Müslüman
uygarlık birbirlerine daha yakın bir politika sergiliyorlar. Aynı
dinden iki ırk daha verimli antlaşmalar yapabiliyor ve zor zamanlarda
birbirlerini kolluyorlar. Bu nedenle dinimizi dünyaya yaymak oyunda
önemli bir yere sahip. Ayrıca bir dini ilk bulan uygarlık olmak bize
birçok avantaj sağlıyor. Dinimize geçen bir şehri haritadan
görebiliyoruz. Dinin bulucuları olarak uygarlığımıza artı kültür
puanları geliyor ve en önemlisi diplomatik açıdan belli bir üstünlüğü
elimize geçiriyoruz. Bu iç gıdıklayıcı yeniliklerden sonra birazda
oynanabilirliğe bakalım.

Civ 4'te yeni bir şehir kurmak için
oluşturduğunuz Settler (yerleşimci) ünitesi yada yollar, madenler,
tarlalar yapmak için çalıştırdığımız işçi ünitesi artık hem
productiondan (üretim gücü) hemde şehri besleyen ve geliştiren food
productionu (besin üretimi) tüketiyor. Burada esas konu küçük
şehirlerde setler ve worker ünitelerini yapmamak çünkü küçük şehrin
besin üretimini kullandıkları için şehir aynı boyutunda kalıyor ve
şehirden yeterince verim sağlanamıyor. O zaman setler ve workerlarımızı
nerelerde çalıştırmamız ve nerelere şehir kurmamız gerekiyor? Civ 4'te
çok küçük ama çok etkili bir özellikte bu ünitelerimizin nereye şehir
kurmaları veya nerelere yol, tarla, maden kurmaları gerektiğini
haritanın üzerinde oluşan küçük mavi çemberlerden rahatlıkla
görebiliyoruz. Bu özellik oynanabilirliğe çok büyük artılar sağlıyor.


Dağlarla çevrili bir haritaya düştüğümüz eski Civlerde buradan verimli
bir şekilde besin elde etmemiz olanaksızdı ve şehirlerimiz istediğimiz
büyüklüklere çıkmazdı. Civ 4'te yeni arazi düzenlemeleriyle dağlara yel
değirmenleri kurarak besin alabilir, akarsu kenarlarına su değirmenleri
kurup üretim gücü kazanabilir, şehrinizin sınırları içine yaşama
alanları kurup oralardan da vergi ile para kazanabilirsiniz. Bu yaşama
alanları küçük kulübelerle başlayıp orada insanlarınız çalıştırırsanız
zamanla kasaba ve şehir olup size ekstra para kaynağı sağlayabilir. Bu
yaşama alanları kurmak için en verimli arazi türü çöl ve buzullar. Bu
arazi türlerinin hiçbir ek getirisi yok ve burada yapılan yapılar %25
ile %50 arasında daha uzun zamanda yapılıyor. Civ 4'te Civ 3'te olduğu
gibi yine lüks kaynakları ve stratejik kaynaklar daha da artmış olarak
bizlere sunuluyor. Bu kaynaklar oyunda çok önemli bir yer teşkil ediyor
ve mümkün olduğunca bu kaynakları elimizde bulundurmamız gerekiyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://ikariam.fanforum.biz/
CEDRİC
Team Manager
Team Manager


Erkek Burç Koç Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 514
Rep Rep : 38
Puan Puan : 1044
Yaş Yaş : 25
Nerden: Nerden: : Tekirdağ
Meslek Meslek : Ögrencisi
İsim İsim : **Celal**

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Ptsi Ağus. 10, 2009 10:58 am


Şehirlerimizde sağlık da çok önemli bir yer tutuyor. Sağlıksız bir
şehirde üretim ve büyüme azalıyor ve mutsuz insanlar ortaya
çıkabiliyor. Sağlıksızlık su taşkını olan ovaların yakınlarındaki
şehirlerde gözle görülür bir oranda arttığı gibi besin türlerinin
azlığıyla da sağlıksız koşullar doğabiliyor. İnek, koyun, domuz, balık,
buğday, pirinç gibi yeni besin kaynakları beslenmede çeşitliliği
sağladığı için sağlıklı bir toplum oluşuyor. Demir, bakır, mermer, taş
çok önemli stratejik kaynaklar. Bir şehrin sınırları dahilinde taş,
mermer, bakır gibi belli kaynaklar varsa o şehirde belli başlı Dünya
harikaları iki kat hızda yapılıyor (örneğin; Piramitler taşla, Oracle
mermerle, Colossus bakırla daha hızlı yapılıyor).

Barbar
aktivitesi ise ilk çağlarda kurt, aslan, ayı gibi ünitelerin haritada
başıboş dolaşmasıyla başlıyor. Barbarlar haritada Fog of War ya da hiç
keşfedilmemiş karanlık yerlerden türüyorlar ve belli bir zaman
haritadaki karanlık bölgeler keşfedilmeden kalırsa, buralarda barbar
şehirlerini görmek bizleri şaşırtmamalı. Bu nedenle mümkün olduğunca
harita Dünya keşfedilmeli ve Fog of War olarak kalan kısımlar belli
aralıklarla teftiş edilmelidir. Yoksa barbarlarla başımız bir hayli
derde girebilir. Barbarlarda çağ geçtikçe gelişiyor ve daha zorlu
ünitelerle karşımıza çıkıyor.


Oyunda ilerledikçe yeni birçok yapının eklendiğini ve eskiden beri
varolan yapıların özelliklerinde oynamalar yapıldığını görüyoruz.
Granary (besin deposu) eski oyunlarda olduğu gibi şehrin hızlı
büyümesini değil besinlerin daha sağlıklı olmasını bunun sonuşu şehrin
daha sağlıklı olmasını sağlıyor. Colosseumda (antik tiyatro) artık
insanları şehrin kültür puanının %20'si kadar mutlu ediyor. Bu ve
bunlar gibi değişikliklere alışmak biraz zaman alsa da zamanla bu
değişikliklerin çok yerinde ve isabetli yapıldığını görüyoruz. Dünya
harikalarında da hatrı sayılır değişiklikler var. Oracle artık bir yeni
teknoloji veriyor ve Hollywood, Rock n Roll, Broadway gibi yeni dünya
harikaları, rock hitleri, hit filmler ve hit müzikaller gibi
insanlarımızı mutlu eden ve takaslarda kullanabileceğimiz, kültürümüzü
yayan kaynaklar sağlıyor. Elinizde çok lüks kaynağı yoksa Rock n Roll,
Hollywood'u ve Broadway'i bulup bu dezavantajınızı avantaja
çevirebilirsiniz. Dünya harikalarının bir avantajı da şehirlerimizde
büyük din adamı, mühendis, sanatçı, tüccar, bilim adamılarının
çıkmasını sağlaması. Büyük insanların uygarlığımıza ve şehirlerimize
birçok getirileri oluyor. Büyük bilim adamları buluşlarımızı
hızlandırıyor, tüccarlar zenginliğimizi arttırıyor, sanatçılar
kültürümüzü geliştiriyor. Büyük insanların çıkma olasılığı belli
binaların ve Dünya harikalarının fazlalığıyla artıyor. Dünya'ya gelen
bu büyük insanların isimleri de gerçek hayattaki birçok büyük kişiliğin
ismiyle anılmış. Mesela Heredot'un sizin uygarlığınızda doğması çok hoş
bir ayrıntı. Büyük insanları mümkün olduğunca iyi kullanmak oyunda sizi
bir adım öne çıkarıyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://ikariam.fanforum.biz/
CEDRİC
Team Manager
Team Manager


Erkek Burç Koç Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 514
Rep Rep : 38
Puan Puan : 1044
Yaş Yaş : 25
Nerden: Nerden: : Tekirdağ
Meslek Meslek : Ögrencisi
İsim İsim : **Celal**

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Ptsi Ağus. 10, 2009 10:59 am


United Nations (Birleşmiş Milletler), bu dünya harikası oyunda ayrı bir
yere sahip. Bu yapıyla dünya liderleri kendi içlerinde lider olacak
kişiyi seçiyorlar. Diğer uygarlıkların sizi seçmeleri için diplomatik
ilişkilerinizi sağlam temeller üzerinde kurmanız gerekiyor. Birleşmiş
Milletler'de ilk başta genel sekreter seçimi oluyor. Genel sekreter
seçildikten sonra dünya ile ilgili birçok kararı genel sekreter
oylamaya sunabiliyor. Nükleer savaş çıkmasın isterseniz nükleer
silahları, yeterli oy çoğunluğunu sağlayıp, yasaklayabilir, özgür din,
serbest ticaret gibi Civicsleri tüm dünyada kabul görmesi içinde oylama
yapabilirsiniz. Son olarak Genel sekreter kendisini dünya lideri ilan
etmek için oylama yapabilir. Bu oylama sonucu kabul olursa oyun
Diplomatic Victory (Diplomatik Galibiyet) ile son buluyor. Oyundaki
diğer galibiyet koşulları, uzay yarışını kazanmak, dünyanın bütün
uygarlıklarını fetihlerle himaye altına almak, uygarlığın dört şehrinin
50.000 kültür puanına ulaşıp genel kültürsel galibiyete ulaşması, dünya
üretimi ve nüfusunun %75'ne hakim olup dünyayı domine etmek ve son
olarak başka bir galibiyet türü olmazsa 2050 yılında oyunda genel
puanlara bakılarak galibiyet esasları oluşuyor.

Dünya harikaları
dışında birçok ulus harikası da Civ 4'de konulmuş. Her bir şehriniz
ulus harikalarından 2 tane yapabildiği için seçiminizi iyi yapın.
Bilimsel açıdan gelişmiş bir şehre Oxford Üniversitesi'ni yapmak çok
uygun olacak, ekonomik gücü olan şehrinize Wall Street yapmanız
ekonominize artı bir güç sağlıyacaktır. Ulusal harikalar Dünya
harikaları gibi başka bir ulus onu yaptığında yapamıyacağınız anlamına
gelmez. Ulusal harikaları acele ile değil de şehirlerinizin gelişmesi
ve büyümesine göre inşa ederseniz ulusunuzu daha da güçlendirmiş
olacaksınız.

Civ 4 bilim açısından da birçok değişime sahne
oluyor. Civ 3'te bir teknolojiye ulaşmak için teknoloji ağacının bir
dalından devam etmemiz o teknolojiye ulaşmamıza yetiyordu. Şimdi ise
çok ilerideki bir teknolojiye ulaşmak için daha önceki çağlarda
bulunması gereken teknolojileri bulup sonra istediğimiz teknolojiyi
keşfediyoruz. Örnek vermek gerekirse; mühendisliği bulmak için önce
basit makinacılığı, teknoloji ağacında farklı yerlerde olsalar bile,
keşfetmek zorundayız. Gerçekten de daha basit makinaları yapmayı
bilmeyen bir uygarlık nasıl olacak da mühendisliği geliştirecek. İşte
Civizilation'ı gerçek bir strateji oyunu yapan bir unsur daha.


Civizilation 4 tüm zamanların en gerçekçi ve en ayrıntılı strateji
oyunudur desem yanlış olmaz sanırım. Oyunla ilgili daha fazla bilgi
verip sizin oyunu keşfetme şevkinizi kırmak istemiyorum. Gelmiş geçmiş
hiçbir oyun uygarlık tarihinin gelişmesini, ilerlemesini, inişlerini ve
çıkışlarını Civ 4 kadar güzel anlatmamıştı. Oyun ile ilgili acizane
birkaç tavsiyem, senaryo oynamak istiyorsanız, Earth senaryoları çok
şık ve eğlenceli. Normal oyunda da agresif bir şekilde yayılmaya bakın,
önemli kaynakları kendi sınırlarınız içinde tutun ve şehirlerinizi
korumasız bırakmayın. Fog of War ya da keşfedilmemiş karanlık yerlerde
askerlerinizi devriye gezdirin. Belli bir süre buralarda oluşacak
barbar aktiviteleri başınızı çok ağrıtabilir. Herkese iyi oyunlar,
sağlıcakla ve Civizilation'la kalın...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://ikariam.fanforum.biz/
CEDRİC
Team Manager
Team Manager


Erkek Burç Koç Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 514
Rep Rep : 38
Puan Puan : 1044
Yaş Yaş : 25
Nerden: Nerden: : Tekirdağ
Meslek Meslek : Ögrencisi
İsim İsim : **Celal**

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Ptsi Ağus. 10, 2009 11:02 am

Civizilation 4

Burdan İndirebilirsiniz...





rar şifresi: exclusively_4_www.opgamez.net_users
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://ikariam.fanforum.biz/
FoFoSkO
Kılıç Ustası
Kılıç Ustası


Erkek Burç Balık Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 156
Rep Rep : 0
Puan Puan : 493
Yaş Yaş : 27
Nerden: Nerden: : ankara
İsim İsim : FURKAN

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Çarş. Ağus. 12, 2009 2:26 pm

paylaşım için çok saolçççbu oyunu çok beğeniyorum...baya bi uğraş vermişsin...
teşekkürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
sifir
Yeni Üye
Yeni Üye


Erkek Burç Yay Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 2
Rep Rep : 0
Puan Puan : 25
Yaş Yaş : 29
Nerden: Nerden: : diyarbakır
İsim İsim : garip

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Cuma Eyl. 04, 2009 11:48 pm

saol...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
tugrulg
Yeni Üye
Yeni Üye


Erkek Burç Ikizler Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 3
Rep Rep : 0
Puan Puan : 15
Yaş Yaş : 42
Nerden: Nerden: : İstanbul
İsim İsim : Tugrul

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Çarş. Eyl. 16, 2009 11:48 am

Bu oyunu aradım bulamadım. İnşallah çalışır... Saol.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
tugrulg
Yeni Üye
Yeni Üye


Erkek Burç Ikizler Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 3
Rep Rep : 0
Puan Puan : 15
Yaş Yaş : 42
Nerden: Nerden: : İstanbul
İsim İsim : Tugrul

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Çarş. Eyl. 16, 2009 11:49 am

Allah Allah acayip şaşırdım.. Çalışmıyor!! Smile

Walla kardeş, bir şekilde bana bu oyunu ulaştırırsan minettar kalırım. Ne Kadıköy'de var ne başka bir yerde...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
greek
Aşçı
Aşçı


Erkek Burç Yengeç Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 42
Rep Rep : 0
Puan Puan : 146
Yaş Yaş : 30
Nerden: Nerden: : sparta
İsim İsim : leonidas

MesajKonu: Geri: Civilization IV   C.tesi Eyl. 19, 2009 4:03 am

teşkür
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
engeng
Yeni Üye
Yeni Üye


Erkek Burç Koç Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 5
Rep Rep : 0
Puan Puan : 25
Yaş Yaş : 36
Nerden: Nerden: : malatya
İsim İsim : engin

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Çarş. Kas. 04, 2009 4:39 pm

teşekürler...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Leadrian
Yeni Üye
Yeni Üye


Erkek Burç Terazi Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 3
Rep Rep : 0
Puan Puan : 11
Yaş Yaş : 21
Nerden: Nerden: : BodruM
İsim İsim : Arif

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Çarş. Kas. 04, 2009 7:15 pm

hhg
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
mikroemo
Hekim
Hekim


Erkek Burç Akrep Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 29
Rep Rep : 0
Puan Puan : 75
Yaş Yaş : 32
Nerden: Nerden: : izmir
İsim İsim : emrah

MesajKonu: Geri: Civilization IV   C.tesi Şub. 06, 2010 9:21 pm

ellerinize sağlık
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
kadir aydoğdu
Yeni Üye
Yeni Üye


Erkek Burç Yengeç Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 1
Rep Rep : 0
Puan Puan : 5
Yaş Yaş : 25
Nerden: Nerden: : ankara
İsim İsim : kadir

MesajKonu: Geri: Civilization IV   Paz Tem. 25, 2010 3:39 pm

herzaman kazanamassın Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sponsored content




MesajKonu: Geri: Civilization IV   Bugün 11:09 am

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 

Civilization IV

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
İKARİAM FORUM :: FORUM :: OYUN PAYLAŞIM :: STRATEJİ-
Buraya geçin:  


Powered By PhpBB © 2009-2010
www.ikariam.forumm.biz
Günbatımı Theme By ●●мαнмυт●●
•Bu Sitedeki Tüm Görseller Orjinaldir. Yazılı, görsel, herhangi bir malzeme izinsiz kullanılamaz •

Bloglines l Bugünün En Aktif Konuları l Top 20 Aktif Üye Ligi l Bugünün En Aktif üyeleri l İletişim
Yetkinforum | © phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Haberleşme | Suistimalı göstermek | Kendi blogunuzu yaratın